۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 872
کد خبر: 85611418
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کدام چمن مصنوعی برای جایگزینی چمن طبیعی زمین فوتبال مناسب است؟

تهران- ایرنابازار- چمن مصنوعی، انتخابی کارآمد و مناسب برای زمین‌های ورزشی به خصوص فوتبال است. این پوشش‌ها به گونه‌ای تولید شده‌اند که میزان آسیب به بازیکنان را به حداقل رسانده و در عین حال عملکرد آنها را هم بهبود ببخشند. برای درک بهتر اهمیت استفاده از چمن مصنوعی، بهتر است ویژگی‌های مختلف آن را با هم بررسی کنیم.

ایرنابازار- چمن مصنوعی، پوششی مشابه با چمن‌های طبیعی زمین فوتبال است که با استفاده از الیاف تک رشته‌ای یا همان الیاف مونو فیلامنت تولید می‌شود. ویژگی‌های مثبت زیادی که در چمن‌های مصنوعی وجود دارد، باعث شده تا مسئولان ورزشگاه‌های مختلف، آن را برای پوشاندن زمین‌های مورد نظرشان انتخاب کنند. در این مطلب می‌خواهیم به بررسی این مزایا پرداخته و در انتها ببینیم کدام نوع پوشش چمن مصنوعی، بهترین انتخاب، برای زمین‌های فوتبال هستند.

ویژگی‌های مهم چمن‌های مصنوعی که باید بدانید!

چمن مصنوعی، انتخابی کارآمد و مناسب برای زمین‌های ورزشی به خصوص فوتبال است. این پوشش‌ها به گونه‌ای تولید شده‌اند که میزان آسیب به بازیکنان را به حداقل رسانده و در عین حال عملکرد آنها را هم بهبود ببخشند. برای درک بهتر اهمیت استفاده از چمن مصنوعی، بهتر است ویژگی‌های مختلف آن را با هم بررسی کنیم:

چمنی مصنوعی، با ظاهری طبیعی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موجود در چمن‌ مصنوعی‌ فوتبال (به خصوص مدل‌های جدیدتر) ظاهر بسیار زیبا و نزدیک به چمن‌های طبیعی است. گاهی این پوشش‌ها، به گونه‌ای طراحی می‌شوند که حتی از نزدیک هم تفاوتی را با چمن طبیعی ندارند. مثلا یکی از شباهت‌های بین نمونه‌های طبیعی و مصنوعی، وجود آوند مرکزی در هر دوی آنهاست. این آوند در چمن‌ طبیعی، به حفظ ایستایی و آبرسانی نوک برگ‌ها کمک می‌کند؛ در حالیکه در چمن‌ مصنوعی، به دلیل عدم نیاز به آبرسانی، تنها برای حفظ ایستایی قرار داده شده است.

حفظ ظاهر چمن مصنوعی، با وجود تکنولوژی اسپاین یا ستون فقرات

تکنولوژی اسپاین یا ستون فقرات، ویژگی مهم دیگری است که در چمن مصنوعی وجود دارد. با وجود این ویژگی، پوشش مورد نظر، بعد از کوبیده شدن، با سرعت، به حالت ایستایی قبل از خود بازمی‌گردد.

کدام چمن مصنوعی برای جایگزینی چمن طبیعی زمین فوتبال مناسب است؟

این ویژگی، باعث می‌شود تا چمن مصنوعی حتی پس از مدت زمان طولانی نیز ظاهر اولیه و زیبای خود را حفظ کند.

زیرسازی مناسب برای حفظ ایمنی ورزشکاران

زیرسازی چمن‌های مصنوعی، با استفاده از لایه‌های ژئونکستال (نمدی شکل) و ترکیبی از یک زیرسازی شنی یا سیستم Unbound انجام می‌شود. این فرایند، با استفاده از شن‌های ریز تا درشت متراکم و یک غلطتک صورت گرفته و در نتیجه باعث پراکندگی یکنواخت انرژی ورزشکاران در زمان دویدن یا پرش روی سطح چمن مصنوعی می‌شود. به دنبال این موضوع، میزان آسیب به مفاصل بازیکنان به حداقل خواهد رسید.

انسجام الیاف و مرتب ماندن برگ‌های آن

چمن‌های مصنوعی نسل جدید، دارای زیره منسجمی هستند که الیاف چمن را به شکل کاملا مرتب و منظم کنار هم نگه می‌دارد. این انسجام، به چمن‌ها کمک می‌کند تا در برابر فشار فیزیکی و تردد زیاد مقاوم بوده و پیوستگی خود را حفظ کنند. همچنین به افزایش استحکام و دوام چمن نیز کمک کرده و از آن در برابر فشارهای کوبشی جلوگیری می‌کند.

تراکم بالای چمن و ایجاد حالت ارتجاعی در آن

چمن مصنوعی، معمولا با تراکم بالا تولیده می‌شود که این تراکم، سرسبزی و یکدستی چمن را به همراه دارد. انعطاف‌پذیری و حالت ارتجاعی این پوشش‌ها و در عین حال استفاده از پر کننده‌هایی مثل سلیس و گرانول در بین الیاف آن، باعث می‌شود تا حجم چمن بیشتر شده و انعطاف و ایمنی‌ آن نیز افزایش یابد.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها

چمن‌های مصنوعی نیاز به آبیاری، برش و مراقبت‌های ویژه ندارند. این موضوع به کاهش هزینه‌های نگهداری از آن کمک می‌کند. به همین دلیل است که بسیاری از باشگاه‌ها و مراکز ورزشی که تمایل دارند هزینه‌هایشان کمتر شود، این چمن‌ها را برای پوشش محیط مورد نظر خود انتخاب می‌کنند.

طول عمر بالای و عدم نیاز به تعویض زودهنگام چمن

چمن‌های مصنوعی به طور خاص برای تحمل فشار، کوبش و تردد زیاد طراحی شده‌اند. به همین دلیل است که نسبت به چمن‌های طبیعی بسیار مقاوم‌تر بوده و طول عمر بالاتری دارند. معمولا حتی پس از استفاده‌های طولانی مدت نیز، این چمن‌ها، شکل اولیه خود را حفظ کرده و نیازی به تعمیر یا تعویض ندارند.

عملکرد بهتر چمن مصنوعی در شرایط آب و هوایی مختلف

آخرین ویژگی در مورد چمن مصنوعی، عملکردی است که در شرایط مختلف دارد. فرقی نمی‌کند هوا در منطقه مورد نظر، بارانی، برفی یا آفتابی باشد، در هر صورت این پوشش‌ها ظاهر و مقاومت خود را حفظ کرده و اجازه می‌دهند تا مسابقات در تمام فصول سال به راحتی برگزار شوند.

MG PRO، یک چمن مصنوعی عالی و مناسب برای زمین‌های فوتبال

به طور حتم، چمن مصنوعی‌های زیادی در بازار موجودند که هر کسی می‌تواند آنها را برای پوشش زمین فوتبال انتخاب کند. اما یکی از جدیدترین محصولات در این دسته، چمن مصنوعی MG PRO است که توسط شرکت چمنزار طراحی و ارائه می‌شود.

کدام چمن مصنوعی برای جایگزینی چمن طبیعی زمین فوتبال مناسب است؟

این محصول با ارتفاع الیاف ۴۰، ۵۰، ۵۵ و ۶۰ به فروش می‌رسد و موارد زیر جزو ویژگی‌های اصلی و مزایای آن هستند:

  • جنس برگ‌های منوفیلامنت
  • مقاومت بسیار بالا در دماهای مختلف
  • رنگ سبز و تراکم عالی
  • قیمت مناسب

شما می‌توانید، برای خرید چمن مصنوعی mg pro، مشاوره‌های لازم از کارشناسان مجموعه دریافت و از خدمات نصب و نگهداری نیز بهره‌مند شوید. همچنین چمنزار خدمات پس از فروش، شامل فرچه‌زنی و شارژ مجدد مواد پرکننده مانند سیلیس و گرانول که به حفظ کیفیت چمن کمک می‌کنند؛ را هم به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

جایگزینی چمن طبیعی با چمن مصنوعی؛ یک انتخاب هوشمندانه مناسب برای زمین‌های فوتبال

چمن‌های مصنوعی نسل جدید مانند مدل MG PRO که در این مطلب به آن اشاره شد، با ویژگی‌های منحصر به فرد خودشان، گزینه‌ای مناسب برای پوشاندن زمین‌های فوتبال هستند. با توجه به آنچه که در مورد دوام، ظاهر طبیعی، کاهش هزینه‌های نگهداری، ایمنی و... در این مطلب گفته شده، به نظر می‌رسد انتخاب چمن مصنوعی به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک بسیار زیادی کرده و در عین حال ضمانتی برای ایمنی آنها در حین بازی باشد. همچنین در کنار همه این موارد، تکنولوژی‌های پیشرفته به کار رفته در طراحی‌شان نیز، باعث شده تا زمین‌های ورزشی دیگر نیز کاملا مناسب باشند.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.